Galerie

Raport

CARAVANA CUNOASTERII 1.0

RAPORT de ACTIVITATE
septembrie 2009 – noiembrie 2010

 

Derulat de:      Asociatia Tinarul Petrolist
Perioada:        15 octombrie – 1 noiembrie 2010

  1. ISTORIC
  2. CONCEPT
  3. ECHIPA
  4. OBIECTIVE
  5. BENEFICIARI
  6. REZULTATE
  7. BUGET
  8. SUSTENABILITATE
  9. APARITII ONLINE

  1. ISTORIC
  • august 2009, în tabara ”Olimpicii Petrom” se contureaza conceptul Proiectului ”Caravana Cunoasterii”

  • septembrie 2009 se alcatuieste echipa si strategia de organizare a Proiectului, formata din 25 de olimpici si aprox. 13 parinti ai olimpicilor, angajati în sistemul petrolier

  • septembrie 2009 – decembrie 2009 se alcatuiesc primele 8 sectiuni si se face verificarea lor cu grupuri de control

  • decembrie 2009 – lansarea Proiectului

  • ianuarie 2010 – inscrierea Proiectului în competitia de Proiecte de pe www.taraluiandrei.ro

  • februarie 2010 – reinscrierea Proiectului în competitia de Proiecte de pe www.taraluiandrei.ro

  • august 2010 – reinscrierea Proiectului în competitia de Proiecte de pe www.taraluiandrei.ro

  • 15 octombrie – 1 noiembrie 2010 desfasurarea Proiectului in Moinesti (15 – 17 octombrie), Simleu Silvaniei (22 - 24 octombrie) si Dragasani (29 – 31 octombrie 2010)

  1. CONCEPT

Caravana a fost conceputa sa functioneze 2 zile în fiecare centru: Moinesti, Dragasani, Simleu Silvaniei.
Caravana a fost structurata sub forma de 9 standuri interactive de informare, un Cinema 3D si un Workshop de cariera.

In fiecare centru Caravana a debutat cu Workshop-ul  ”Determina-ti singur viitorul”. Acest workshop a abordat subiecte ca: planul de cariera, armonizarea planului de cariera cu planul vietii personale si cu planul de dezvoltare regionala, nationala, europeana, cum ne alegem o facultate, cum ne alegem o profesie, cum putem sa beneficiem de reconversie profesionala, cum puteam sa fim compatibili cu posturile din strainatate, anteprenoriatul, standarde ocupationale, tendintele viitorului cercetarea - dezvoltarea. Workshop-ul s-a desfasurat pe parcursul celor 2 zile si a fost sustinut de Diana Nitescu, triplu certificat international in Business NLP.
Pe parcursul celor 2 zile, au fost deschise cele 9 standuri si Cinematograful 3D, in care beneficieri au fost invitati la o incursiune in lumea fenomenelor fizice, experimentelor chimice si vietii de pe Terra.

CHIMAGIE (chimie)
Copiii au asista la demonstratii practice, prin care au fost explicate procesele chimice din spatele unor lucruri din realitate (realizarea oglinzii, testul de alcolemie, actiunea produselor cosmetice etc.)

IMPOSIBILUL…POSIBIL (fizica)
Copiii au vazut  prin experimente practice cum se formeaza un nor, cum apa urca singura intr-o sticla, cum poate fi identificata cantitatea de fier din cereale, sau cum apa nu curge dintr-o sticla gaurita … toate datorita actiunii legilor fizicii, care actioneaza permanent in viata noastra (presiunea,forta,gazele atmosferici etc.)

NESFARSITUL REAL  (geografie)
Copiii au atins  macheta sistemului solar si au vazut care sunt straturile interne ale Pamantului in diferite momente de evolutie. Au aflat istoria evolutiei universului, a vietii terestre si a problemelor ecologice actuale.

ECHIPA INTERIOARA (medicina)
Copiii au plecat intr-o scurta calatorie interioara intre INIMA,CREIER si receptori, luand pulsul a ceea ce este unic si asemnator intre noi referitor la circulatie, tensiune, acte reflexe si importanta lor in viata de zi cu zi.

TU in TOP!(business)
Copiii au putut alege un VIP din clasamentul Forbes si au aflat istoria succesului sau. Au aflat despre evolutia brandului si cum iti poti asigura succesul prin constructia unui brand personal.

CLUBUL Mascotelor (tehnologia materialelor)
A prezentat pasii si criteriile de realizare ale unui produs de la idee pana la comercializare. Fiecare scoala in care s-a oprit Caravana, a propus  o mascota a Proiectului, pe care copiii  au realizat-o respectand pasii si cerintele de calitate ale unui produs.

ECOpil (ecologie)
Sectiunea a explicat traseul deseurilor, tendintele vietii viitoare si cele mai active branduri care militeaza pentru viata ecologica.

Generatia VOI (voluntariate)
a fost o invitatie directa la a trai in spiritual civic, iar pentru cei care simt nevoia de a merge mai departe s-au pregatit informatii despre organizatii si programe international si nationale in care se pot implica.

TRENDance (dans)
sectiunea a facut trecerea de la ecologia mediului, la ecologia vietii, prezentand utilitatile multiple ale dansului ca forma de cunoastere, comunicare si dezvoltare personala.

  1. ECHIPA

Project Manager: Diana Nitescu
Coordonatori Sectiuni:

  1. Bianca Georgescu – ecologie (Ploiesti)
  2. Delia Pop – business (Simleu)
  3. Alexandra Ondu – tehnologia materialelor (Moinesti)
  4. Alexandru Tataru – voluntariate (Pitesti)
  5. Andreea Anastase – geografie (Ploiesti)
  6. Ioana Streata  - medicina (Craiova)
  7. Ruxandra Geanaliu  - fizica (Craiova)
  8. Catalina Spatarelu – fizica (Ploiesti)
  9. Sabina Serbu - chimie (Ploiesti)
  10. Gabriela Romanescu - chimie (Ploiesti)
  11. Andreea Vasile – chimie (Ploiesti)
  12. Alina Stoica – chimie (Ploiesti)
  13. Raluca Enasoiu – dans (Dragasani)
  14. Maria Seiculescu – dans (Dragasani)
  15. Alexandru Paraschiv – cinema 3D (Ploiesti)

Grupul de control, care a dat feedback sectiunilor:

  1. Alexandru Tanase (Pitesti)
  2. Daniel Ghilea (Ploiesti)
  3. Andrei Dobre (Dragasani)
  4. Lavinia Vutescu (Bucuresti)
  5. Adrian Chitescu (Pitesti)
  6. Vasai Andrada (Campina)

Angajati Petrom, care au promovat proiectul si ajutat la formarea sa

  1. Iuliana Enasoiu (Mamu – Otesti)
  2. Familia Genaliu (Doljchim)
  3. Ani Seiculescu (Mamu – Otesti)
  4. Familia Ondu (Zemes)
  5. Nicolae Georgescu (Petrobrazi)
  6. Ion Stoica (Runcu- Tintea – Boldesti)
  7. Viorel Tataru (Arpechim)
  8. Vera Serbu (PSV Company)
  9. Ionel Ghilea (INCER Pl)
  10. Ion Pop (Suplac)

Personal Auxiliar
Stamate Nicusor – sofer autocar
Niculescu Romeo si Stan Marian – sofer autoturism
Ciueanu Ioan - tehnician

Alti voluntari colaterali din comunitate beneficiara:
Moinesti:              aprox. 80
Simleu Silvaniei: aprox. 15
Dragasani:            aprox. 60

  1. OBIECTIVE

a.  transmiterea de noi informatii din domeniul dezvoltarii personale (business, performanta, calitate, perspective de ocupare, coaching, NLP), din domeniul stiintific (chimie, fizica, geografie, medicina,psihologie) dar si din domeniul artistic

b.  prezentarea unor reactii, fenomene si legi din fizica, chimie, fiziologie, psihologie intr-un mod practic si atragator, in vederea facilitarii intelegerii, invatarii si trezirii interesului pentru aceste domenii

c.   oferirea de suport permanent si de noi surse de documentare individuala

d.   transformarea olimpicilor in coach si mentori pentru colegii lor mai mici

e.   implicarea activa a elevilor beneficiari in realizarea experimentelor din fiecare sectiune

 

f.   crearea unui precedent pentru tipul de actiuni ”tineri pentru tineri”

 

g.  impulsionarea si a altor tineri sa ia initiativa de a-i ajuta pe altii

  1. BENEFICIARI

          Beneficiarii directi si indirecti ai Proiectului au fost in numar de aprox. 2 325
din care    aprox. 1100 in Moinesti
aprox. 650 in Simleu
aprox. 575 in Dragasani

           Beneficiari colaterali ai Proiectului
Întreaga echipa de proiect este un beneficiar colateral ai acestui Proiect. Atat datorita faptului ca si-au imbogatit cunostintele din domenii conexe pe care nu le cunosteau foarte bine, dar mai ales datorita lectiilor invatate in acest Proiect.

  1. REZULTATE
  • Feedback-ul  participantilor

In urma centralizarii feedbak-ului primit de la beneficiarii directi, statistic peste 80% dintre participati au fost interesati de standurile propuse, informatia transmisa , modalitatile de feedback, materialele si relatiile din grupul Proiectului.

Feedback-ul centralizat oferit de acestia la fiecare sectiune indica un nivel de satisfactie fata de proiect foarte inalt si inalat. Sectiunile favorite fiind de regula: chimia, dansul, ecologia, medicina, fizica.

Workshop-ul de cariera si proiectiile 3D au fost percepute ca ceva cu totul revolutionar si aparte in Caravana.

Dintre cei care au participat, aprox. 700 persoane si-au dat adresa de e-mail pentru a coresponda in continuare pe diverse alte teme stiintifice si nu numai. Acestia vor reprezenta grupul tinta pentru care olimpicii vor deveni coachi.

  • rezultate la nivelul comunitatii

Locuitorii celor 3 orase si scolile partenere au fost  mandri ca au fost selectati, iar pentru realizarea cu succes a Proiectului s-au mobilizat atat Inspectoratul Judetean, cat si Consiliul local si Primarii celor 3 orase. Primarul din Moinesti vizitand fiecare stand in parte.  Primarul din Dragasani a fost foarte implicat in mediatizarea Proiectului. Pentru doua zile scolile partenere au fost gazdele oricarui locuitor al orasului care dorea sa participe la Proiect.

  • rezultate la nivelul actului educativ

Profesorii care au participat la Proiect au declarat ca au invatat sa vada altfel materia si sa o prezinte altfel, solicitandu-ne jocuri, experimente, metode moderne de prezentare
Materialele sectiunii de Ecologie au fost donate Cercului de Ecologie din Dragasani.
Materialele de la sectiunea Business, au fost donate laboratorului de economie al Lic. Gib Mihaescu
Materialele realizate in sectiunea Clubul Mascotelor (tehnologia materialelor) au fost donate Scolii ”Stefan Luchian” din Moinesti pentru dotarea laboratoriului de tehnologie din scoala.

  • rezultate la nivelul olimpicilor

S-a creat comunitatea ”Caravana Cunoasterii” Pe parcursul anului de organizare a acestui proiect, fiecare membru al echipei a realizat cate o lista cu lectii invatate si obiective viitoare de dezvoltare personala pe baza lectiilor invatate.

  1. BUGET

Proiectul s-a realizat cu un buget total de 64 027,31 ron
Dintre care:
etapa de inaugurare  2009 = 11 320,55 ron
etapa de pregatire 2010     =  1 415,09 ron
etapa de teren  2010         = 51 291,67 ron
din care
total Moinesti   = 29 586,14 ron
total Simleu     = 12 048,38 ron
total Dragasani =  9 657,15 ron

  1. SUSTENABILITATE

1.     beneficiarii au primit un CD informativ cu mai multe surse de informare din fiecare domeniu abordat in sectiunile Caravanei, pentru ca astfel documentarea lor sa poata continua si acasa. (CD in anexa 3)

2.     Scoala din Moinesti si Dragasani beneficiaza in urma proiectului de o parte din materialul realizat in cadrul Caravanei: mascote, materialele sectiunii de ecologie si sectiunii de business.

3.     s-au adunat aprox. 700 mail-uri pe care coordonatorii vor trimite periodic informatii din diverse domenii si vor fi incurajati sa intre in contact cu colegii lor din celelalte orase

4.     workshop-ul de cariera si cinemaul educativ 3D, prin continutul  lor avangardist au furnizat informatii greu perisabile pe urmatorii ani, iar tehnica experimentala a standurilor care faciliteaza intelegerea si autoexplicarea realitatii ajuta la retentia informatiei pe o unitate mai mare de timp

5.     echipa de proiect a Caravanei deja discuta despre o continuarea acestui Proiect, cu posibilitatea de extindere si implicare a mai multor persoane din teritoriu. Si daca nu vor continua acest Proiect, el a fost o experienta  care-i inspira sa se dezvolte personal din ce in ce mai mult

  1. APARITII ONLINE